Insiders zorgen voor online word of mouth.

Het is een tijdje geleden dat ik me registreerde bij de Insiders om gratis en voor niks een aantal producten en services te ontvangen binnen mijn interesse gebieden die ik zou reviewen. Zowel goeie als slechte kritiek is welkom. De bedrijven die er zich mee inlaten gebruiken die feedback dan om hun producten en services beter in de markt te kunnen zetten. En natuurlijk genieten ze van de mondelinge weerbaarheid van digital natives die online hun ervaring delen.

Onlangs werd ik voor het eerst geselecteerd om het PS3 spel ‘Heavy Rain’ uit te testen. Man, man, prijs ik mezelf even gelukkig. Heavy rain is zonder twijfel nu al het spel van het jaar!
Na wat gezucht en gezaag bij De Post (het was ‘verloren’ gegaan), heb ik er vorige week zaterdag mijn hand op kunnen leggen. Na alle noodzakelijke updates gedaan te hebben, werd ik gegrepen door dit filmisch, razend interessant spel waarbij je het verhaal door 4 personages beleefd. Elke keuze die je maakt, past de verhaallijn aan. Je staat dus zelf in of je op een agressieve manier of zachte manier een aantal beslissingen neemt. Er is een getraumatiseerde vader, een astmatische privédetective, een fotografe en een drugsverslaafde FBI-agent die allemaal op hun manier de beruchte Origami Killer zoeken. Het verhaal speelt anders dan alle andere games die ik ooit had. De plotopbouw, de visuele effecten, camerahoeken en de gameplay zorgen er bij dit interactief drama voor dat je meer het gevoel hebt een psychologische thriller te dirigeren dan een spel te spelen. Je zit ook vaak gewoon te kijken ipv te spelen. Dit spel is een must-have voor iedereen die een Playstation bezit.
Ook over het concept van The Insiders ben ik zeer te spreken. Laat het volgende product maar komen. (Bij voorkeur fifa 2011 ofzo :))
En ik raad je dan ook aan je te registeren. Gratis zaken uitproberen die tof zijn, wil iedereen. Toch?
En aan al die bedrijven; in plaats van onbeholpen bloggers aan te schrijven, doe beroep op de insiders. Die weten hoe het moet.
Be Sociable, Share!


Tim De Coninck is a marketing pro for hire. He's passionate about people, ideas and social media. And cheese... Currently working as A cup of T for Across Technology

Meer weten over


2 reacties op Insiders zorgen voor online word of mouth.

Reacties


Misschien zou je aan die insiders Tim dan ook eens kunnen uitleggen, wanneer ze wel of niet bloggers moeten contacteren en ook hoe dat moet. Want als ik een zinloze uitnodiging krijg, dan is het meestal van een pr-bureau. Wil je der gerust nog één van deze week eens forwarden.



    @Cindy: Naar wat ik bij de Insiders ervaar is dat alles via opt-in/out geregeld wordt. Mensen schrijven zich vrijwillig in en krijgen dus enkel mails wanneer ze interesse hebben laten blijken in bepaalde categorieën. Navraag leert me ook dat de Insiders geen e-mails uitgestuurd hebben deze week tenzij naar de ‘Heavy Rain’ & ‘Persil’ geselecteerden. Ze sturen dus geen ongesolliciteerde e-mails, tenzij je me het tegendeel kan bewijzen.
    Wat wel, en dus ook bij mij, een bron van ergernis is, zijn inderdaad die ongevraagde copy/paste e-mails naar wie als influencial blogger gebrandmerkt staat. PR bureau’s hebben nog een berg werk te verzetten om die aanpak te optimaliseren. Misschien is het inderdaad geen slecht idee om daar een blogpost aan te wijden. Stuur gerust ‘foute’ voorbeelden door en dan gaan we die discussie eens aanwakkeren 😉


Track- en pingbacks