Social media zet het op een lopen

Nike+ is al sinds jaar en dag één van de mooiste voorbeelden van social media.

Wat is Nike+? Een bijzonder handig te bedienen loopcoach: een Nike+ sensor in je (bij voorkeur Nike-) schoen, verbinden met je Nike Sportband of je iPod Nano-sensor en je bent vertrokken. Doe daar nog een knappe website bij om je prestaties in kaart te brengen, jezelf doelen te stellen, contacten leggen of uitdagingen aangaan in een community (genre “Battle of the Belgian provinces“) en je hebt een weloverwogen en bijzonder geslaagd concept.

Op 31 augustus komt deze online gemeenschap voor het eerst echt in grote getalen naar buiten met de “Nike +The Human Race – 10k” en zo staat het tot nog toe grootste event van deze community op til. De betrachting is met meer dan 1 miljoen mensen 10 km te lopen. Je kan dit in groep in één van de 25 wereldsteden (Brussel wel niet) of gewoon op je normale trainingsparcours. Een deel van het inschrijvingsgeld gaat overigens naar 1 van de 3 goede doelen (Livestrong van Lance Armstrong, ninemillions.org van de VN en WWF), waar je bij je inschrijving zelf kan uit kiezen.

The Human Race zou meteen het grootste loopevenement ter wereld worden georganiseerd op één dag. Sommige leden van de Nederlandse twittercommunity trekken zelfs naar Parijs (dichtsbijzijnde stad) om daar de 10km af te leggen.

Subliem initiatief dat van a tot z goed zit. Nike biedt lopers de gelegenheid om de filosofie en het merk te beleven en biedt daarvoor zowel social media tools aan, als producten op maat van Nike+.

Mocht u mij op 31 augustus dus ergens in het Leuvense tegenkomen, dan ben ik samen met zowat 999.999 collega-joggers 10 kilometer aan het afhaspelen. Ook interesse? Inschrijven kan je hier.

Filmjes met meer info na de break


Be Sociable, Share!


Dieter Van Esch is gepassioneerd (online) pr consultant bij RCA group en trotse oprichter van Webstrategen.be.

Meer weten over


Geen reacties

Reageren is niet (meer) mogelijk