Obama sms’t

In kleintjes kon je het deze week lezen in de krant: ” Obama zal naam vicepresident via sms bekend maken”. Pienter.

De primeur is dus niet voor de kranten of voor een groots opgezette persconferentie, maar wel een doodsimpel sms’je of e-mail voor Jan met de pet. “Barack is about to choose a running mate, and he wants you to know first.” – Mooi toch.

Geen politieke ‘ver-van-mijn-bed-show’, maar wel nieuws vers van de naald op je eigen mobieltje. Eens jezelf opgegeven (en je gegevens achtergelaten in de database) stuurt Barack je in hoogsteigen persoon wie hem zal vergezellen in zijn veroveringstocht naar het Witte Huis.

Zoals al eerder aangehaald maakt Barack Obama goed en gretig gebruik nieuwe communicatiemiddelen, maar vergeet daarbij zeker de ‘traditionele media’ niet. Zo probeert hij met de regelmaat van de klok de media te halen en brengt hij volgende maand nog een nieuw boek uit.

Een strategie die hem zeker geen windeieren legde, met een record aan ‘fundraising’ tot gevolg. Bovendien boort hij zo, in tegenstelling tot McCain die vooral uitblinkt in zijn afwezigheid, een niet onbelangrijke markt van kiezers aan: het internet.

Be Sociable, Share!


Dieter Van Esch is gepassioneerd (online) pr consultant bij RCA group en trotse oprichter van Webstrategen.be.

Meer weten over


Geen reacties

Reageren is niet (meer) mogelijk