Generation A

Sterk staaltje employer branding van Atos Origin gespot vandaag. Vanmorgen zat er een doorschijnende wikkel rond de Metro. De letter ‘a’ stond op het doorschijnend vel papier, de rest van de tekst op een blad eronder. Moeilijk te negeren, zo’n prikkelende omslag. Op de wikkel werd een website vermeld: generationa.be. Even dacht ik aan citymarketing voor Antwerpen, maar al snel bleek dat het om een topnotch wervingscampagne van Atos Origin ging.

Vanmiddag eens gesurft naar hun website en opnieuw verbluft door een straffe intro, een sterk en bondig verhaal.

Generation A = mensen die opvallend, tijdloos, consequent & de toekomst zijn. Aanstormend talent m.a.w.. Voel jij je generation A? Laat je dan door de website overtuigen en neem contact op met Atos Origin. Zo eenvoudig is dat.

Iemand een idee welk bureau hierachter zit?

Be Sociable, Share!


Tim Elsen is online marketer bij Yeties, een bureau dat zich bezighoudt met e-commerce, online marketing en online strategie.

Meer weten over


5 reacties op Generation A

Reacties


Bof, ik was er niet zo wild van…

Bij het exemplaar van Metro dat ik vasthad was er bij het nieten iets misgelopen waardoor de a’s lukraak op de tekst stonden, en dus was de tekst niet meer leesbaar. In de tekst werd bovendien de hele tijd in de “zij”-vorm geschreven (na een half blad viel mijn frank en dacht ik “aaah ze bedoelen dus ‘ons'”). Enfin, ik vraag me af of de lezers die het moeten lezen zich wel aangesproken voelen. Op de website is het al iets beter. Maar: die letters in de animatie zouden ze beter anti-aliasen of in een hogere resolutie zetten, want zo gekarteld ziet dat er toch niet uit. En welke jongere voelt zich aangesproken door die Gattaca-like mensen in het wit? Akkoord, het is al beter dan de obligate Aziatische-jongedame-met-bril-tailleur-en-laptop uit de meeste wervingscommunicatie voor het hoger opgeleide publiek, maar toch. Blow our minds, werkgevers, en gij zult oogsten!



Inderdaad, dit is een staaltje van de employment branding afdeling van McCann (Universal communication)



ik heb het ook gezien. Als Account Manager van een communicatiebureau, met gelijkaardige activiteit als McCann maar enkele maatjes kleiner, vind ik wel dat de doelstelling om ‘stopping power’ te creëren absoluut is geslaagd. En alles ligt mooi in lijn met de Employer Branding campagne. Kortom: zo zouden wij het ook aanpakken.


Track- en pingbacks