men @ the movies


Kinepolis kwam al eerder met ‘ladies @ the movies’, maar pas deze maand kwam er ook een exclusief mannelijk equivalent. Mijn nieuwsgierigheid werd net voldoende geprikkeld en zo besloot ik samen met vriend B. afgelopen maandag 9 euro uit te trekken (nog net een verantwoord bedrag) voor een cinemabezoekje.

Een filmpje van topkwaliteit was sowieso verwachting nummer één. Verder dacht ik dat de toegevoegde waarde van dit concept vooral te vinden zou zijn in het ontvangen van tonnen goodies, een gezellig samenzijn onder heren en dit in een knappe en strakke omkadering.

Het aanvangsuur van 19u00 was voor mij niet haalbaar en hierdoor miste ik de start. Eens aan zaal 1 van Kinepolis Leuven aangekomen (half uurtje later) werd er me plastic bekertje stella (exclusief kraagje) en een aardig wokmaaltijdje in de handen geschoven. Goed begonnen!

Helaas, hield hier wel het leuke gedeelte op. Wat minimalistische standjes (parfum, huidverzorgingsproducten, fitnesscentrum, …), een demonstratie van een of andere gevechtssport en zelfs twee schaars geklede dames slaagden er niet in te boeien. Eens klokslag acht uur werden we dan ook vriendelijk, doch kordaat, naar de bioscoopzaal begeleid.

Zonder enige verwachting plofte ik me neer in mijn zetel, in een slechts voor dertig procent gevulde zaal. De voorgeschotelde film werd “The Kingdom“. Een film die me niet meteen iets zei, maar dat zou gauw veranderen…

Vanaf minuut 1 grijpt de film naar je strot. Indommelen is geen optie, het slikken van prachtige handcamerashots des te meer. Zes jaar na 9/11 blijft dit thema brandend actueel en boeit het nog evenzeer. In dit casu: terrorisme en een verstevigde Amerikaanse vestiging in Saoedi-Arabië. Het geheel vormt een aardig stukje voorgekauwde FBI-propaganda.

Verder bestond deze film uit stereotiepen, goede en kwade zieltjes, mensen met een gevoel voor humor en mensen zonder en tenslotte uit domme Arabiërs en pientere Amerikanen. Toch was ik blij om te zien dat op het einde er toch ook een beetje ruimte was gelaten voor nuance. Jamie Foxx was sterk, maar net zoals alle andere acteurs, niet uitzonderlijk.

Slotsom: Ondanks dat ik me misschien niet echt lyrisch uitlaat, is de film een echte aanrader. Weliswaar enkel voor iedereen die een zwak heeft voor suspense, wat bloed, droge humor en affiniteit heeft met de actualiteit.

Terwijl de aftiteling loopt, kijk ik al uit naar wat er ons nu te wachten staat. Want net zoals het hoort dat je “onder mannen” nog wat gerstennat consumeert na een voetbalwedstrijd, was ik benieuwd hoe Kinepolis dit zou aanpakken. In plaats van aanpakken bleek echter dat iedereen zijn biezen al had ingepakt. Niemand meer te zien en dus zat er niets anders op dan de aftocht te blazen. Kil.

Eindbeoordeling:

+ Uitstekende film

+ Film die met dit concept ook meteen de doelgroep bereikt (-> + geen ontevreden vriendinnen)

– Nazorg?

– Goodies?

– Meerwaarde infostandjes?

– Interessante partnerships?

=> Ga dus zeker naar de film zien, maar doe het in gemengd gezelschap…

==> Dit initatief heeft potentieel, maar dat potentieel wordt momenteel geenszins benut…

2007-10-26_002821.jpg

Be Sociable, Share!


Dieter Van Esch is gepassioneerd (online) pr consultant bij RCA group en trotse oprichter van Webstrategen.be.

Meer weten over


Geen reacties

Reageren is niet (meer) mogelijk