Online PR roundtable


Het Londense E-Consultancy organiseert jaarlijks zo’n 40-tal rondetafels over e-commerce en digitale marketing. In juli hielden ze er eentje over Online PR. Daarvan kan je een gratis document downloaden (mits registratie).

Wat mij vooral bijgebleven is:

  • There is a growing understanding that Online PR can help to increase online visibility and drive visitors to a website. dat wordt tijd.
  • The rise of user-generated content (‘UGC’) and blogging means that there is a growing need to be able to monitor, engage with, and respond to what is being said about you, your brand, product or service online. En of. Liefst proactief.
  • Brands have a good opportunity to present a different, less formal side. Yep. Kwestie van waarheid, durven en doen.
  • A lot of online PR is measured in terms of how many people you have reached or how much traffic you have driven to your website. Online zijn is 1 ding, opgemerkt worden via relevante nieuwe media en gevonden worden door zoekrobots is 2 (of 3).
  • Like other areas of digital marketing, it will be recognised that there are pros and cons of having online PR in-house or outsourced – although we are still now at the stage where companies are still very much relying on agencies for online PR best practice. Zoals met alles is kennis van zake voordelig.

Thanks to prblogger for sharing.

Be Sociable, Share!


Tim Elsen is online marketer bij Yeties, een bureau dat zich bezighoudt met e-commerce, online marketing en online strategie.

Meer weten over


Geen reacties

Reageren is niet (meer) mogelijk