public relations op een voetbalveld


Er zijn tal van veranderingen op til bij de communicatiemannen. Zo trek ikzelf wat dichter naar Brussel, Tim zit momenteel ook in een rollercoaster en tot slot is Jordy druk bezig met zijn middenvoet te ontbreuken.

Daarom wat recyclage. De maand augustus staat voor sommigen synoniem voor de start van een nieuw voetbalseizoen. Een nieuw voetbalseizoen is op zijn beurt het equivalent van voorafgaande vriendschappelijke wedstrijden. Omdat ik als hobby een van die broodnodige “vuile zwette” ben, dien ik daar soms ook op aanwezig te zijn. Matchen in de week geven echter problemen met mijn te leveren diensturen. Zo vroeg ik onlangs weer om wat vroeger te vertrekken, maar kreeg ik van collega B. dit op het rekest: “Ja geen probleem, maar je moet dan wel een artikel voor de interne Europese Edelman website schrijven.”

En zo geschiedde…

>> The youngest Edelman Brussels recruit D. (22), has to leave the office a little earlier from time to time – because 22 soccer players are waiting for him.

As a referee, Dieter normally practices his hobby at the weekend, but there are some matches during the week that he takes charge of as well.

Thanks to the devotion and energy he gives to his refereeing career, Dieter – despite his young age – has been promoted to refereeing fourth division soccer matches, the equivalent of the Blue Square Premier League (formally the Conference) in England.

“There are many similarities between public relations and refereeing,” said Dieter. “It starts with you being there for everybody’s benefit even if they don’t always see it that way and you’re dealing with at least 22 different personalities, some easier to manage than others.

“It also means you have to react quickly to everything going on around you, so it helps being a quick thinker.

“And last but not least, being a soccer referee also means hoping you don’t get any negative coverage.” <<

Er waren nog andere vergelijkingen die ik aanhaalde (zoals: iedereen rondom je verdient tonnen geld en jij niet), maar die haalde het net niet..

Voor zij die zich geroepen voelen: word scheidsrechter…

(ook bij de voetbalbond zijn ze blijkbaar niet vies van een dt-foutje als je naar de link kijkt)

Be Sociable, Share!


Dieter Van Esch is gepassioneerd (online) pr consultant bij RCA group en trotse oprichter van Webstrategen.be.

Meer weten over


Geen reacties

Reageren is niet (meer) mogelijk