Google hits communicatiemannen


De communicatiemannen zijn normaliter liefhebbers van google. Zelf maken we geregeld, doch verantwoord, gebruik van menig google dienst. Bovendien doet het grootbedrijf het erg goed. Het verkent en verovert verscheidene nieuwe markten. Concurrenten doen er alles aan om bij te benen, maar moeten met lede ogen aanzien hoe de grootmacht hard toeslaat door zijn overnamestrategie en innovatief beleid.

Allemaal goed en wel, duim omhoog voor innovatie. MAAR

het is toch niet allemaal pefurme of roses and moonlight. Sinds 22 oktober hebben we met de c-mannen namelijk een stevig knikje ondervonden in het aantal bezoekers dat via google langskomt. Een artikel van webwereld geeft duiding dat een update van de google algoritmes voor search een verandering in pagerank opgeleverd hebben. Dit zou de linkfarms bestraffen. Echter, communicatiemannen zijn geen linkfarmers. Where is the love, beste vrienden van google? Vanwaar die bank achteruit? Bovendien hebben tal van websites en blogs hun neus opgehaald voor deze actie. Slechte PR.

googlehits.png

Al bij al geen drama, maar uit principe pruimen wij dit niet. Wat te doen om terug in de smaak te vallen? We gaan alleszins niet puur tekstjes voor SEO pennen. Op zich niets mis mee, maar content heerst. Wel hebben we de categories eens uitgekuist en hier stevig gesnoeid in het aantal links. Dit zou een reden kunnen zijn als ik dat goed begrepen heb? Benieuwd of dat enig resultaat oplevert. Anders eens experimenteren met dat SEO pack van wordpress. Of komt iemand met wijze raad ;-) ?

  • Twitter
  • FriendFeed
  • Facebook
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google Bookmarks
  • Digg
  • Mixx
  • Slashdot
  • NewsVine
  • NuJIJ
  • eKudos
  • Identi.ca
  • LinkedIn
  • Live
  • MySpace
  • Tumblr


Tim Elsen is online marketer bij Yeties, een bureau dat zich bezighoudt met e-commerce, online marketing en online strategie.

Meer weten over


Geen reacties

Reageren is niet (meer) mogelijk