Reclamespots: korter of langer?


Reclame is niet meer wat het geweest is. De massa is mondig, individualistisch en keert zich tegen algemene boodschappen die enkel door herhaling hun doel wensen te bereiken. De traditionele 30 secondenspot heeft betere tijden gekend. Evolutie, mede dankzij het internet, betekent regelmatig kortere of langere spots. Wat is nu beter?

Heel kort aandacht trekken & 1 boodschap meegeven of

sfeer scheppen, een heel verhaal vertellen om duidelijk een punt te maken? Om de een of andere reden verkies ik het tweede.

  • Twitter
  • FriendFeed
  • Facebook
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google Bookmarks
  • Digg
  • Mixx
  • Slashdot
  • NewsVine
  • NuJIJ
  • eKudos
  • Identi.ca
  • LinkedIn
  • Live
  • MySpace
  • Tumblr


Tim Elsen is online marketer bij Yeties, een bureau dat zich bezighoudt met e-commerce, online marketing en online strategie.

Meer weten over


2 reacties op Reclamespots: korter of langer?

Reacties


Het is inderdaad een keuze tussen een verhaal of een flits om de boodschap te passeren. Persoonlijk vind ik langer beter voor internet, mits kwalitatief materiaal dat (zoals je aanhaalt) kan blijven boeien. Voor tv (& binnenkort mobiele toestellen) zou ik ze korter maken.

Ik begon me af te vragen wat nu beter is, omdat ik op adage een artikeltje las over hoe het er in Japan aan toe gaat. Met de verschuiving naar ‘mobile’ marketing zijn de filmpjes steeds korter met focus op amusementswaarde, waardoor de Japanse jeugd reclame niet meer ziet als vervelend, maar eerder als een onderdeel van de verschillende vormen van entertainment.

Kortere filmpjes verliezen wellicht minder kijkers & langere filmpjes doen een boodschap beter doordringen. Massa of impact?

Anyways, felicitaties met je XXIV.


Track- en pingbacks